Nenad Jelesijević
Knjižnica MGL (170)
2018
»Kritična umetnina je performativna takrat, ko je militantna. Ko čez vrata institucije napišemo 'Nihče nas ne predstavlja!' in hkrati aktivno so-delujemo pri realizaciji te emancipatorne zahteve. Gre za dejanje, ki ga delimo s komer koli. Ne, to nikakor ni umetnost.«
»Performans-kritika je nemogoča gesta upora proti obstoječemu.«
Ta izjava Nenada Jelesijevića temelji na poglobljenem premisleku o fenomenu kritike v performansu v navezavi na primerjalno analizo 26 primerov (para)kritičnih umetniških praks: performansov tandema The Yes Men, Marine Abramović, Aleksandra Brenerja, skupin FEMEN in Demolition Inc., predstav sodobnoscenskih avtorjev, akcij aktivističnih skupin. Na prelomno prakso Marcela Duchampa se ozre predvsem z vidika estetizacije upora.
Med fragmenti o odpravi umetnosti in performiranju želje podaja nastavke za politizacijo estetskega – v protagonizmu performerke in gledalca, med radikalno relativizacijo obeh pozicij.
Performans-kritika s svojim militantnim estetskim izumlja, ustvarja, odpira in širi prostor enakosti onkraj diskurza obstoječega.
Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, sodobnih scenskih umetnosti in filma. Osredotoča se na estetizacijo upora, politizacijo trasha in potenciale dezidentifikacije. V besedilih neguje transdisciplinarno povezovanje filozofije, teatrologije, kritične teorije in »nemogoče objektivne« observacije, ki se ne more izvzeti iz obravnavane tematike/predstave/performansa.
Napisal je več kot dvesto tekstov za znanstvene in strokovne revije, knjižne zbornike, dnevne časopise, radijske oddaje, spletne portale, gledališke liste … Blog Performans.si je zbirka njegovih izbranih besedil o performansu, gledališču in filmu ter sorodnih aktualnih pojavih. Dejaven je tudi kot predavatelj in član uredniških odborov.
Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualnega s tezo o kritični umetnini in simbolnem kapitalu, magistriral pa iz videa in novih medijev s tezo o umetniškem delu kot trgovskem artiklu.
Skupaj z Lano Zdravković je soustanovil zavod za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, kjer koordinira dolgoročni program Teorije in prakse performansa ter projektne dejavnosti. V performerskem tandemu Kitch je soavtor konceptov in performer.
Cena: 22,00 €
»Kritična umetnina je performativna takrat, ko je militantna. Ko čez vrata institucije napišemo 'Nihče nas ne predstavlja!' in hkrati aktivno so-delujemo pri realizaciji te emancipatorne zahteve. Gre za dejanje, ki ga delimo s komer koli. Ne, to nikakor ni umetnost.«
»Performans-kritika je nemogoča gesta upora proti obstoječemu.«
Ta izjava Nenada Jelesijevića temelji na poglobljenem premisleku o fenomenu kritike v performansu v navezavi na primerjalno analizo 26 primerov (para)kritičnih umetniških praks: performansov tandema The Yes Men, Marine Abramović, Aleksandra Brenerja, skupin FEMEN in Demolition Inc., predstav sodobnoscenskih avtorjev, akcij aktivističnih skupin. Na prelomno prakso Marcela Duchampa se ozre predvsem z vidika estetizacije upora.
Med fragmenti o odpravi umetnosti in performiranju želje podaja nastavke za politizacijo estetskega – v protagonizmu performerke in gledalca, med radikalno relativizacijo obeh pozicij.
Performans-kritika s svojim militantnim estetskim izumlja, ustvarja, odpira in širi prostor enakosti onkraj diskurza obstoječega.
Nenad Jelesijević je raziskovalec performansa, sodobnih scenskih umetnosti in filma. Osredotoča se na estetizacijo upora, politizacijo trasha in potenciale dezidentifikacije. V besedilih neguje transdisciplinarno povezovanje filozofije, teatrologije, kritične teorije in »nemogoče objektivne« observacije, ki se ne more izvzeti iz obravnavane tematike/predstave/performansa.
Napisal je več kot dvesto tekstov za znanstvene in strokovne revije, knjižne zbornike, dnevne časopise, radijske oddaje, spletne portale, gledališke liste … Blog Performans.si je zbirka njegovih izbranih besedil o performansu, gledališču in filmu ter sorodnih aktualnih pojavih. Dejaven je tudi kot predavatelj in član uredniških odborov.
Doktoriral je iz filozofije in teorije vizualnega s tezo o kritični umetnini in simbolnem kapitalu, magistriral pa iz videa in novih medijev s tezo o umetniškem delu kot trgovskem artiklu.
Skupaj z Lano Zdravković je soustanovil zavod za umetniško produkcijo in raziskovanje Kitch, kjer koordinira dolgoročni program Teorije in prakse performansa ter projektne dejavnosti. V performerskem tandemu Kitch je soavtor konceptov in performer.
Cena: 22,00 €